BLINGTRON

idræt

Blingtron – idræt og undervisning med AI

Bring nye idéer til din undervisning i idræt med Blingtron.

Idræt og motion på skoleskemaet bør handle om bevægelsesglæde, fællesskab og variation, så alle elever føler sig motiveret til at deltage. En legende og varieret idrætstime kan være med til at styrke fællesskabet ved at give eleverne mulighed for at samarbejde og opdage nye måder at bevæge sig på.

Med AI-værktøjet Blingtron kan du let skabe mangfoldige læringsmiljøer med mange deltagelsesmuligheder. Værktøjet hjælper dig med planlægningen og giver inspiration til sjove og varierede idrætsaktiviteter, der øger bevægelsesglæden – helt uden tidskrævende forberedelse fra underviserens side.

Tre idéer med Blingtron Idræt:

For at vise, hvordan værktøjet virker, har vi bedt Blingtron om at genere tre forslag til en idrætstime i det fri. Vi har valgt at tage udgangspunkt i simple redskaber som bolde, kegler og sjippetove. Her kom Blingtron frem til følgende idéer:

1. Kegle-fangeleg
Læg kegler spredt ud over et område. To elever er fangere og skal fange de andre ved at røre ved dem med en bold. De fangede stiller sig ved en kegle, og de kan “befries”, hvis en holdkammerat sjipper hen til dem.

2. Boldkast og hop
Sæt kegler op i forskellige afstande. Eleverne skal kaste en bold mod keglerne og derefter løbe til keglen, samle bolden op, før de sjipper tilbage til startlinjen.

3. Trekants-boldspil
Placer tre kegler i en trekantsformation. To hold dyster mod hinanden, og målet er at ramme modsatte holds kegler med en bold for at score point. Holdene skal samarbejde om at forsvare deres kegler.

De ovenstående idéer viser, hvordan simple redskaber som bolde, kegler og sjippetove kan bruges på nye måder for at gøre idræt sjovere og mere engagerende. Det gode ved Blingtron Idræt er, at du altid kan spørge efter nye idéer, så din undervisning forbliver varieret.

– Du kan selv prøve at generere idéer med Blingtron her: https://playatheart.dk/blingtron/