BLINGTRON

Om Projektet

De 12 skoler

Play@Heart er et skoleudviklingsprojekt med fokus på legende tilgange til teknologiforståelse. Målet er at klæde skolerne på til at styrke børns kreative og eksperimenterende tilgang til verden.

Gennem en pædagogisk udforskningsekspedition undersøger vi samspillet mellem børns leg med digitale teknologier og deres udvikling og læring.

Deltagere

Play@Heart drives af en projektledelse fra de seks professionshøjskoler i landet. Deltagerne i projektet er kommunale skoleforvaltninger samt lærere og skoleledelser fra 12 udvalgte grundskoler.

Tidshorisont

Projektet løber fra 2021 til 2025. I de første tre år deltager de 12 skoler og efterfølgende afrundes projektet i 2025.

Målgrupper

Projektets målgruppe er lærere, skolepædagoger og skoleledere. Børnenes oplevelser og betragtninger er centrale i udviklingsprocessen.

Deltagende skoler og kapacitetsteams i Play@Heart

Hvalsø Skole

Hvalsø Skole er beliggende i naturskønne omgivelser i en mindre stationsby på Midtsjælland. Skolen, som oprindeligt var en landsbyskole, består af flere knopskydninger med varierende arkitektur, der repræsenterer tiden hvori skole og by har udviklet sig. 

Bygningerne huser 674 elever og 90 personaler. 

Hos os vil vi gerne skabe rammer for virkelyst og fejlmodighed, med fællesskabet som drivkraft. 

Marie Ejlerskov Thomsen

mari94c3@lejreedu.dk 
Hvalsø Skole

Maria Hacke

mari52e8@lejreedu.dk 
Hvalsø Skole

Astrid Ougaard

uv7vy27r@lejreedu.com 
Hvalsø Skole

Højelse Skole

Vi er en landsbyskole på omkring 250 elever, der ligger i Køge kommune. 

Vores fundament er “store forandringer starter i det små, verden begynder i Højelse” og “vi er en folkeskole ligesom alle andre, men vi er det på vores måde”.

Irene Koza

Iren0248@koegeskoler.dk
Højelse Skole

Rasmus Egede Dahl

Rasm802w@koegeskoler.dk
Højelse Skole

Vibeke Høybye

vibe3189@koegeskoler.dk
Højelse Skole

Højslev Skole

Vi er en mellemstor landsbyskole i Skive Kommune. Vi er ca. 400
elever og 40 lærere og pædagoger. Vi har gode rum både inde og ude. Blandt
andet et Play Space med plads til teater, konstruktion og kreative udfoldelser
samt et Tech Space med robotter og produktionsteknologier.

Vi er meget optaget af motivation og varieret undervisning,
og derfor har alle elever en ugentlig makerday, hvor vi arbejder med legende
tilgange, makerdidaktik og teknologiforståelse på tværs af fag og klasser.

 Vores Play@Heart motto:

 Leg og teknologi – skab med nysgerrighed

Udforsk, opdag og oplev fantasien på Højslev Skole

Hver dag er fyldt med oplevelser

Makerdays giver tiden til det!

Helle Kudahl

hell2229@skiveskoler.dk
Højslev Skole

Louise Høybye

lmah@skiveskoler.dk
Højslev Skole

Lundehusskolen

550 elever (almen og special), 110 ansatte, ydre Østerbro, Københavns Kommune
 
På Lundehusskolen har vi plads. Plads til børn, unge og venskaber og til at udvikle sig sammen. Der er plads til leg, bevægelse og undervisning i vores dejlige grønne udearealer. Der er plads til børn og unge fra hele skoledistriktet og til at være forskellig i fællesskabet. Vi binder lokalsamfundet sammen, og er stolte af at være mangfoldige i vores kultur og holdninger.
Der er plads til faglighed, trivsel, relationer, kreativitet og den personlige udvikling. Men vigtigst af alt er, at her er der plads til den enkelte – både elev, forælder og personale.
 
Vores motto er: Plads til mig og plads til leg
 
Hvorfor vil vi gerne have legende tilgange til teknologiforståelse på Lundehusskolen?
1) Deltagelsesmuligheder – undervisningen er differentieret, og alle er ligeværdige i processen
2) Innovation, kreativitet og nysgerrighed
3) Mod og handlekraft til at mestre og vurdere nye teknologier
4) Motivation

Jesper Flodin

Jonas S. Larsen


Lundehusskolen

Fatima Z. Belouahi

Frederik von Mehren

Lyngholmskolen

Vi er beliggende i Farum, Furesø kommune i Nordsjælland.

Vi er en folkeskole med 550 elever og 60 lærere.

Vi arbejder med ’Skolen man ikke vil hjem fra’

Anders Kim Osted

ande0391@fureskoler.dk
Lyngholmskolen

Anne Marie Tidemann

Ditte Jakobsen

dmj@jakobsen.mail.dk
Lyngholmskolen

Erik Hofman Bang

Løsning Skole

440 elever heraf 65 i special afdelingen og 70 lærer og pædagoger.

Løsning skole ligger i det naturlige midtpunkt, mellem Horsens og Vejle i Hedensted Kommune.


På Løsning skole er vi gode til at skabe bevægelse så børn og unge i forpligtende fællesskaber udvikler sig til livsduelige og fremtidsparate mennesker.
Vi er profilskole for innovation og entreprenørskab.

Anna Marie Serapia Hedensted

anna595d@hedskole.dk
Løsning Skole

Arne Laursen

uvhzp9eq@hedskole.dk
Løsning Skole

Bente Bennetzen

bent3057@hedskole.dk
Løsning Skole

Martin Jensen

mart812q@hedskole.dk
Løsning Skole

Simone Bruun Isaksen

simo557s@hedskole.dk
Løsning Skole

Sct. Hans Skole

Sct. Hans Skole er en byskole i Odense C. Skolen er fra 1878 og ligger i Skibhuskvarteret tæt på centrum og Odense havn. Skolen har ca. 700 elever og 70 lærere og pædagoger. Vi har lært hvordan legende tilgange og teknologi kan motivere eleverne.

”Skolen i Odense C – her er elevens motivation i centrum”

Martin Haahr Christensen

mahch@odense.dk
Sct. Hans Skole

Jeppe Raun-Petersen

jepra@odense.dk
Sct. Hans Skole

Jakob Degn Christensen

jadc@odense.dk
Sct. Hans Skole

Arne Leinert

arnle@odense.dk
Sct. Hans Skole

Anders Krogh Mortensen

ankm@odense.dk
Sct. Hans Skole

Skansevejens Skole

Skansevejens Skole er beliggende i hjertet af Nørresundby med skov, torv og Limfjorden. Skolen har 500 elever fra 0.-9. årgang og 70 medarbejdere.

Vi har siden 2020 udforsket PBL og legende tilgange til læring og teknologiforståelse. I august 2025 flytter vi ind i en nybygget skole på Stigsborg, hvor der ligeledes vil være vuggestue, børnehave og bydelshus.

Vi elsker i samarbejde med vores elever at afprøve og eksperimentere, så vi sammen kan lave den bedste skole for alle.

Charlotte Stausholm

csol-skole@aalborg.dk
Skansevejens Skole

Lise Svendsen

lise3421@skansenet.dk
Skansevejens Skole

Skovvangskolen

Byskole i den nordlige del af Aarhus midtby.

Ca. 600 elever.

Vi er gode til at implementere Play@Heart i forskelligt omgang og indhold i den allerede eksisterende undervisning.


Vi er gode til greenscreen, podcasts, programmering, stop motion, vinyl cut mm.

Frank Hansen

frakh@aarhus.dk
Skovvangskolen

Rasmus Bilde Kjeldsen

rabk@aarhus.dk
Skovvangskolen

Bjarke Himmelstrup

cbjh@aarhus.dk
Skovvangskolen

Sydmors Skole

Sydmors skole er en landsbyskole med 200 elever og 34 pædagoger og lærere. Det er en grundskole med klassetrin 0.-6. klasse. Skolen er beliggende i Vils, Morsø kommune. 

Skolens motto er læring, udvikling, bevægelse og leg i fællesskab. 

Kenneth Kjeldgaard Kristensen

kenn7684@morsskole.dk
Sydmors Skole

Lillian Pedersen

lill0860@morsskole.dk
Sydmors Skole

Lis Nørgaard

lisx0917@morsskole.dk
Sydmors Skole

Pernille Vangsgaard Lauridsen

pern115i@morsskole.dk 
Sydmors Skole

Tåsingeskolen

Tåsingeskolen er en større skole beliggende på øen Tåsinge syd for Svendborg i det sydfynske øhav. 

3 matrikler; En landsbyafdeling, en centerafdeling og en afdeling med overbygning til 9. og deri en Sciencelinje.

Der er 900 elever på skolen og omkring 120 lærere og pædagoger.

Vi har lært, at “det godt må være sjovt at gå i skole

Simon Mathiasen

simo01i3@svkskole.dk
Tåsingeskolen

Ulrik Rosenberg

ulri0770@svkskole.dk
Tåsingeskolen

Rasmus Lie Dons

Rasm666x@svkskole.dk
Tåsingeskolen

Charlotte Osterhammel

char0016@svkskole.dk
Tåsingeskolen

Joachim Serop

joac1788@svkskole.dk
Tåsingeskolen

Varnæs Skole

Varnæs skole er en lille landsbyskole i Aabenraa kommune.
 
På skolen er der 97 elever og 13 ansatte.
 
Vi arbejder projektorienteret i alle fag. Vi brænder for elevernes trivsel, leg og gryende teknologiforståelser.

Lone Hansen

Varnæs Skole

Mette Brink

Varnæs Skole

Inspiration

Følgende kommentarer, indsamlet af Rambøll, kan give en idé om, hvor dybtgående og fundamental den legende tilgang til teknologiforståelse kan forandre en organisations syn på sig selv, og de mennesker – store som små – som den huser